Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

10 tips om al fietsend gewicht te verliezen (VIDEO)

De nuttige filmpjes van GCN krijgen een vervolg met deze tien tips om als fietser gewicht te verliezen. Bekijk het hier!

Tip 1: blijf niet in die trage, zogenaamde ‘vetverbrandingszone’ fietsen. Ja, je verbrandt vet, maar dat gaat nog een stuk sneller als je de intensiteit opdrijft en bijvoorbeeld intervalletjes van minder dan een minuut boven je anaerobe drempel inlast.

Tip 2: vermijd gesuikerde frisdranken en zelfs ook te veel fruitsap. Gebruik ze enkel om jezelf een keertje te verwennen en blijf voor de rest trouw aan gewoon water.

Tip 3: verminder je alcoholgebruik, want er zitten maar liefst zeven calorieën in één gram alcohol.

Tip 4: breng meer noten, zaden, bonen en vis in je dagelijkse voeding. Ze bevatten veel essentiële voedingsstoffen, goede vetten en eiwitten. Je voelt je na het eten ook sneller voldaan, waardoor je nadien minder snel grijpt naar zoetigheden.

Tip 5: negeer de lift en sprint de trappen op. Het is een anaerobe inspanning die je metabolisme verbetert. Bovendien lijkt de beweging wat op fietsen, waardoor het ook voor jouw favoriete sport voordelig is.

Tip 6: volhard! Je gaat niet veel verandering zien na zeven dagen sporten en diëten, maar als je er na drie maand een foto bijneemt van voor je inspanningen, zie je gegarandeerd verschil.

Tip 7: je lichaam past zich aan aan de sport die je doet. Gooi er daarom in de winter wat andere zaken tussen: fitness, wat circuittraining of lopen.

Tip 8: blijf ’s winters doortrainen, en doe dat bij slecht weer gewoon binnen op de spinningfiets of rollen. Het is belangrijker dat regelmatig op de rollen zit dan dat je er maar een paar keren lang op zit.

Tip 9: verminder je calorie-inname. Je mag heel wat eten als je fietst, maar als je merkt dat je toch nog bijkomt, dan moet je opletten dat je minder eet op de dagen dat je minder traint.

Tip 10: per kilo spieren heb je ongeveer 100 calorieën per dag nodig. Als je meer spieren kweekt, verbrand je dus meer calorieën. Dat is niet meteen handig voor klimmerstypes, maar als je gewoon minder vet en meer spieren wilt, is dat wel een goede tip.