De nieuwe CLX is opnieuw een aantrekkelijk frame geworden – al is de bovenkant een stuk minder gebogen dan voorheen – en is volgens Colnago gemaakt om te “beantwoorden aan de noden van renners die een topfiets zoeken die is gemaakt van kwalitatieve materialen en volgens de ultieme standaard van vakmanschap die synoniem staat met Colnago”.
De structuur is een nieuw monocoque design en heeft nu ook carbon uitvalpatten. De CLX scoort volgens de fabrikant goed op gebied van stijfheid versus gewicht en comfort. Het Italiaanse merk bouwde voort op de ervaringen met de V1-r en daardoor was het concept voor het ontwerp van de verschillende buizen relatief eenvoudig. Rond het bracket zien we dikke buizen, zodat het bracket zelf voldoende body heeft. Colnago koos voor het eigen ThreadFit 82.5 systeem, wat een mix van PressFit en schroefbracket is en voor het eerst is gebruikt in de C60 en V1-r. De conische zitbuis mondt uit in een zadelpen van 27,2 millimeter, wat lichter en comfortabeler is dan een dikker exemplaar.
De kabels lopen intern voor een cleane look. De CLX komt in acht sloping maten
(42s, 45s, 48s, 50s, 52s, 54s, 56s, 58). Het frame weegt maar 950 gram (maat onbekend).