Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

DQS en Bora rijden rond met luchtigere Prevail-helm

De huidige Prevail II heeft reeds een uitstekende luchtdoorgang, toch vond Specialized dat het nog beter kon. De nieuwe helm draagt de passende naam Prevail II Vent. De verluchtingsgaten kregen maar liefst 20% meer oppervlakte.

De belangrijkste uitkomst van deze aanpassing is de ‘verkoelingscapaciteit’. Die zou met meer dan de helft zijn toegenomen volgens Specialized. De luchtkanalen zijn in elk geval duidelijk zichtbaar als je de helm van bovenaf bekijkt. Dankzij die goede geleiding van de wind beweegt de lucht 18 procent sneller over je hoofd. Dat zou moeten zorgen voor een duidelijk voelbare verkoeling. Of dat effectief zo is, moeten we nog testen. Gelukkig is er al een Prevail onderweg naar ons adres. Later meer!

Van bovenaf gezien, merk je hoe de luchtkanalen zijn opengewerkt.

Veiligheid

Licht en luchtig is een ding, veiligheid is een ander. Daar komt de MIPS SL-laag in beeld. Die laat één tot anderhalve centimeter aan verdraaiing toe bij een val, waardoor je hersenen beter beschermd worden en de gevolgen van een crash aanzienlijk verminderen. Net zoals bij de andere tophelmen van het merk zien we ook hier het ANGI-systeem dat kan helpen om jou te lokaliseren na een val.

In het profpeloton

Naast veilig, is de nieuwe Prevail ook sneller dan andere standaardhelmen. Over een afstand van 40 kilometer brengt hij je gemiddeld zes seconden sneller bij je eindbestemming. Iets wat afnemers als BORA-hansgrohe en Deceuninck – Quick-Step wel zien zitten. Even snel als Peter Sagan en Remco Evenepoel zal je dan wel niet gaan, hetzelfde helmpje kan je wel ophebben. Het enige waar jij je dan nog zorgen om hoeft te maken is het prijskaartje van 319,90 euro.

De profrenners van BORA en Deceuninck – Quick-Step rijden ook al rond met de luchtige S-works Vent-schoenen. Die zijn dan weer te verkrijgen voor een slordige 409,90 euro.