Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

#itsmytour: achter de schermen bij Astana en OPQS

Altijd al een kijkje willen nemen achter het gordijn van een WorldTour-ploeg? Specialized laat fans binnenkijken bij Astana, Omega Pharma - Quick-Step en Saxo - Tinkoff in hun #itsmytour-filmpjes. Hierin worden de ploegen gevolgd tijdens hun voorbereiding en training voor de grote wedstrijden.

Vorig jaar startte Specialized met hun #itsmytour-campagne. Hiervoor vroeg het Amerikaanse merk aan wielrenners van verschillende niveaus wat hen als een held deed voelen. Dat concept krijgt nu een vervolg in het profcircuit.


De eerste episode begint aan de Costa Blanca in Spanje. Astana en OPQS beginnen er hun seizoen met een trainingskamp waar verschillende testen worden uitgevoerd. “Ik train hier zeer graag. Misschien is dat omdat ik hier al 15 jaar kom om me voor te bereiden en zo de wegen door en door ken”, vertelt Tom Boonen.

Ook voor de troepen van Astana is het een belangrijke afspraak. “De jaarlijkse lactaattest die hier wordt afgenomen, dient om onze trainingszones voor de rest van het seizoen op af te stemmen”, aldus Vincenzo Nibali.

Enkele dagen later zien we Mark Cavendish aan het werk op de wielerpiste in Valencia. Een team ingenieurs van Specialized analyseert de positie van de Brit aan de hand van camerabeelden en sensoren op zijn fiets. Aerodynamica is zeer belangrijk voor Specialized, maar ook Cavendish draagt dit hoog in het vaandel. “Zoals ze bij Moto GP hun motoren testen, doen wij dat met ons lichaam. Je kan er zeer belangrijke conclusies uit trekken.”

Tijdens de volgende afleveringen krijgen we meer te zien van de ploegen in aanloop naar hun grote doel: de Tour de France.