Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Ludo lanceert Cyclepassion-concept

Ludo NV, de groep rond Granville en Scott Benelux is voornemens om in tien winkels in België een eigen verkoopconcept uit te rollen. Recentelijk is dat gebeurd bij een winkel in Kampenhout, andere winkels zullen vlot volgen.






Het Cyclepassion verkoopconcept is een initiatief van Ludo NV, de groep rond Granville, GuruSport en sinds 1989 ook de Benelux-importeur van het Amerikaanse merk Scott. Het Cyclepassion concept zal de verkoop van deze merken moeten stimuleren.

“Het is zeker niet zo dat we met eigen winkels gaan beginnen,” zegt Dirk van den Berk, productmanager bij Granville op Tweewieler.nl. “In het verkoopconcept in de winkel in Kampenhout hebben we overigens geparticipeerd, omdat dit voor ons een testcase is. Het is de bedoeling dat ondernemers ermee aan de slag gaan, maar dit wel in eigen beheer doen.”

De winkel in Antwerpen (opening 25 februari) is volledig in beheer van de fietshandelaar. “Bij deze winkel hebben wij geen enkele financiële participatie, maar zijn wij een ondersteunend partner op het gebied van management, productbeheer en merkuitstraling op een manier die uitgestippeld is een ‘management’ contract,” aldus Van den Berk.

GEEN EIGEN WINKELS

Volgens algemeen directeur Johan Huygens wil Scott geen eigen winkels openen zoals Giant en Specialized. “Daarom hebben wij zelf een eigen verkoopconcept ontwikkeld, dat ons veel feed-back uit de markt gaan geven.”

“We verwachten niet dat huidige dealers ons als concurrent gaan zien, maar wel als partner.” Van den Berk zegt het daarom ook zeer omzichtig aan te pakken. “Wij zijn heel transparant in wat we doen en reeds vele dealers hebben hun interesse laten merken. Sommige regio’s vragen om een financiële participatie of ondersteuning.”

Op de lange termijn willen Ludo NV het concept breder gaan toepassen en dan zou dat best tot bepaalde evoluties kunnen leiden, maar vooralsnog is er geen sprake van ‘eigen winkels’. “Wij zien onszelf eerder als ondersteunend partner die dealer een hoger rendement schenkt. We willen in de eerste plaats een goede leverancier zijn en streven naar een tevreden consument,” licht Van den Berk toe.