Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Nooit meer lek

De Italiaanse bandenfabrikant Vittoria heeft de Pavé EVO CG voorgesteld. Als we de Italianen moeten geloven, rijdt die band niet lek. Zondag volgt alvast het eerste antwoord in Parijs-Roubaix.






Nooit meer een leegloper? (foto vittoria)
Iedereen wil de perfecte band voor Parijs-Roubaix. Het regent ieder jaar lekke banden in de de Hel, maar daar heeft bandenfabrikant Vittoria met de Pavé EVO CG een oplossing voor gevonden. Die band werd speciaal ontworpen voor de klassieker van zondag. Rabobank en Vacansoleil rijden er in Frankrijk mee en ook Team Cervélo testte de band al op verschillende kasseistroken.

Waarschijnlijk is de band van Vittoria de meest geschikte band voor alle type weeromstandigheden. Het hart van de tube is karkas. Dat karkas bestaat uit rubber en een aantal katoenen draden per inch (TPI). Zo wordt de tube flexibeler en biedt hij meer comfort.

De Pavé EVO CG heeft 320 draden per inch. Daarvoor heeft Vittoria een unieke productiewijze. Dankzij het dunne en flexibele rif worden schokken beter opgevangen en heeft ten band ten allen tijde goede grip op de kasseien. Dat verhoogt ook de veiligheid.

Dat je met deze band nooit lek rijdt, is niet waar, maar een anti-leklaag moeten de band verstevigen. Zo is de band sterker zonder stijver te worden. Ook andere verbeteringen zoals een latex luchtkamer en Kevlar bieden extra bescherming.

De Pavé EVO CG voldoet aan drie belangrijke eisen: comfort tijdens het rijden, goede grip en een goede bescherming tegen lekrijden.

Tot slot voegen de Italiaanen er aan toe dat ze sinds 1978 al zestien keer Parijs-Roubaix wonnen. Francesco Moser was de eerste, Stuart O’Grady. Rijdt straks Bjorn Leukemans als eerste over de meet met deze band?