Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Tour lanceert merk ‘Maillot Jaune’

Met ‘Maillot Jaune’ komt de Tour de France met een exclusief merk van minimalistische technische fietskledij die ontwikkeld werd door Santini. De collectie omvat twee shirts, een T-shirt, fietsbroek, jas en waterdichte jas en assorti accessoires die de outfit vervolledigen.

Het logo van de Maillot Jaune-lijn kan geïnterpreteerd worden als zowel een renner vanuit vogelperspectief als een atleet die de overwinning viert door de armen in de hoogte te steken. Het kleurenpalet bestaat uit ultramarineblauw, petrolgroen en geel; het design werd bewust elegant en minimalistisch gehouden door Santini for A.S.O.

De shirts bestaan uit de Allez – een copy van de officiële gele trui (aerodynamische) pasvorm – en de Esprit – ontworpen voor de warmste zomerdagen met heel lichte, ademende stoffen. Er is ook een technisch shirt met hetzelfde ontwerp als de Allez, maar dus voor alledaags gebruik. Verder bestaat de collectie uit een fietsbroek, jasje en waterdichte jas (beiden kunnen in hun eigen zijzakje opgeborgen worden) en accessoires zoals handschoenen, sokken, pet en nekwarmer.

De collectie is beschikbaar in een selectie wielerwinkels wereldwijd, op de website van Santini en via de webstek van de Tour de France.